Насос охолодження двигуна ЯМЗ-240

Насос охолодження двигуна ЯМЗ-240

Застосування  :  застосовується в системах охолодження МАЗ і КРАЗ з двигуном ЯМЗ-240 для створення примусової циркуляції охолоджуючої рідини.

Каталоговий номер :  240-1307010-А

ПРАЙС

Ціни ремонту

уточнюйте у наших менеджерів.

Опис

Технічні характеристики :

Двигун : ЯМЗ-240

Вид шківа : шестеренний (зубчастий)

Тип водяного насоса : відцентровий

Частота обертання валу (хв-1) : 2800

Номінальна об’ємна подача, (м.куб / год) : –

Продуктивність (л / хв) : 30

Вага, кг : 9,8

Пристрій і принцип дії насоса водяного ЯМЗ-240

На двигуні ЯМЗ-240 в системі охолодження застосовується насос відцентрового типу, який встановлюється з лівого боку двигуна і закріплюється на торцевому аркуші. Привід насос отримує від коленвала двигуна через проміжні шестерні.

У чавунному  корпусі (на малюнку поз. 14) обертається крильчатка (поз. 7), яка напресована на валик насоса (поз. 18). Крильчатка закріплена колпачковою гайкою (поз. 3), яка виконана з латуні і стопорною шайбою (поз. 4). У корпусі помпи запрессовано антифрикційне кільце (поз. 13). До його торцевої поверхні бронзова пружина (поз. 8) притискає упорне кільце (поз. 12) сальника помпи, яке чотирма своїми виступами входить в пази втулки (поз. 15). Поліровані поверхні антифрикционного і упорного ​​кілець створюють рухоме ущільнення, яке запобігає витоку рідини. Гумова манжета (поз. 11) є ущільненням між валиком і кільцем. Для запобігання манжети при обертанні від деформації служать дві латунні обойми.

Окремі краплі рідини, які просочуються через втулку корпусу помпи ЯМЗ-240, зливаються через отвір для дренажу, виконане в корпусі насоса. Мастило підшипників (поз. 17, 23) здійснюється розбризкуванням від загальної системи змащення двигуна автомобіля.

Мал.1 – Водяний насос (помпа)  системи охолодження двигуна ЯМЗ-240

1 – кришка корпусу насоса; 2 – прокладка; 3 – гайка колпачкова; 4 – шайба стопорна; 5 – насос водяний в зборі; 6 – прокладка; 7 – крильчатка; 8 – пружина торцевого ущільнення; 9 – обойма манжети мала; 10 – обойма манжети велика; 11 – манжета; 12 – кільце упорне торцевого ущільнення; 13 – кільце; 14 – корпус насоса; 15 – втулка манжети; 16 – манжета первинного вала; 17, 23 – кулькові підшипники; 18 – валик; 19 – гайка; 20 – шайба стопорна; 21 – шестерня приводу; 22 – фланець упорний; 24 – прокладка; 25 – заглушка; 26 – патрубок; 27 – прокладка.