Насос охолодження двигуна ЯМЗ (236,238)

Насос охолодження двигуна ЯМЗ-236, -238

Застосування  : застосовується в двигунах ЯМЗ-236, ЯМЗ-238 для створення примусової циркуляції охолоджуючої рідини.

Каталоговий номер 236-1307010

ПРАЙС

Ціни ремонту

уточнюйте у наших менеджерів.

Опис

Технічні характеристики :

Двигун : ЯМЗ-236, ЯМЗ-238

Вид шківа : одноручейний

Тип водяного насоса : відцентровий

Частота обертання валу (хв-1) : 2800

Номінальна об’ємна подача, (м.куб / год) : –

Продуктивність (л / хв) : 30

Вага, кг : 7,6

Пристрій і принцип дії насоса водяного ЯМЗ-236, 238

В системах охолодження двигунів ЯМЗ-236 і ЯМЗ-238, що встановлюються на автомобілях МАЗ і КрАЗ, циркуляція води здійснюється водяним насосом  відцентрового типу, який кріпиться до передньої стінки блоку циліндрів. Насос отримує обертання через клиновидний ремінь (на малюнку поз. 20) і роз’ємний шків (поз. 4, 6) від коленвала дизеля.

В литому корпусі (поз. 3), виконаному з чавуну, в двох підшипниках (поз. 9) обертається валик (поз. 11), на який напресована крильчатка (поз. 19), при обертанні створює потік охолоджуючої рідини. Підшипники мають одностороннє ущільнення і їх робоча порожнина при складанні заповнюється мастилом (наприклад, “Литол-24”). Задня частина корпусу має спиралевидную форму, завдяки якій відбувається напрямок потоку води, що сходить з лопатей крильчатки. Чавунна крильчатка насоса закріплена на задньому кінці валика гайкою ковпачкового типу (поз. 17) і шайбою (поз. 18). Усередині крильчатки водяного насоса ЯМЗ-238, ЯМЗ-238 змонтовано торцеве ущільнення (сальник), що складається з гумової манжети з латунними обоймами (поз. 24), пружини (поз. 21) і ущільнювального упірного ​​кільця (поз. 25) з графітованого текстоліту. Кільце своїми хрестоподібними виступами входить в пази крильчатки і обертається разом з нею. Стопорне кільце (поз. 26) утримує сальник в крильчатці. У верхню частину корпусу вкручено ніпель, до якого через дюрітовий шланг приєднана перепускна трубка. Задній фланець корпусу закривається кришкою (поз. 15) з кільцем ущільнювача (поз. 16) і закріплюється шістьма шпильками з гайками.

Мал.1 – Водяний насос системи охолодження автомобілів МАЗ і КрАЗ

1 – водяний насос в зборі; 2 – прокладка паронітова; 3 – корпус насоса; 4 – передня боковина шківа; 5 – регулювальна прокладка; 6 – ступиця шківа з задньою боковиною; 7 – кільце запірне; 8 – розпірна втулка; 9 – шарикопідшипник; 10 – сегментна шпонка; 11 – валик насоса; 12 – водоскидач валика; 13 – втулка корпусу; 14 – кільце; 15 – кришка корпусу насоса; 16 – кільце ущільнювача; 17 – гайка колпачкова; 18 – шайба стопорна; 19 – крильчатка; 20 – клиноподібний ремінь; 21 – пружина торцевого ущільнення; 22 – обойма манжети мала; 23 – обойма манжети велика; 24 – манжета торцевого ущільнення; 25 – кільце упорне; 26 – кільце стопорне.