Водяний насос системи охолодження автомобілів КамАЗ відцентрового типу, кріпиться до лівої передньої частини блоку циліндрів. На двухручейний шків (поз. 1) насоса передача крутного моменту здійснюється від шківа гідромуфти, частота обертання якого дорівнює частоті обертання коленвала.
У корпусі (поз. 8) насоса обертається валик (поз. 6) в підшипниках (поз. 4) напівзакритого типу. Мастило шарикопідшипників в процесі експлуатації здійснюється через маслянку (поз. 14). Манжета (поз. 7) служить для запобігання попадання робочої рідини в підшипники в разі порушення герметичності ущільнення торця (поз. 9). Упірне кільце (поз. 10) перешкоджає підшипнику переміщуватися в осьовому напрямку. На кінці валика напресовані крильчатка (поз. 13) і шків (поз. 1) на сегментній шпонці (поз. 5), який додатково закріплений болтом.
У корпусі помпи виконані два отвори. Через верхній отвір водяного насоса КамАЗ здійснюється вентиляція порожнини між ущільненням і підшипником. Нижня отвір призначений для контролю герметичності ущільнення торця і одночасно виконує функцію дренажного отвору. При виявленні течі робочої рідини з нижнього отвору торцеве ущільнення підлягає заміні. Обидва отвори в процесі експлуатації не повинні бути закупореними, оскільки такий стан може привести до виходу з ладу підшипників.
Мал.1 – Водяний насос системи охолодження автомобілів КамАЗ