Насос охолодження двигуна ЗІЛ-130

Насос охолодження двигуна ЗІЛ-130

Застосування  : застосовується в системах охолодження автомобіля ЗІЛ-130 (двигун ЗіЛ 508-1000400) для створення примусової циркуляції охолоджуючої рідини.

Каталоговий номер :  130-1307010-Б4

ПРАЙС

Ціни ремонту

уточнюйте у наших менеджерів.

Опис

Технічні характеристики :

Двигун : ЗіЛ 508-1000400

Вид шківа : без шківа

Тип водяного насоса : відцентровий

Частота обертання валу (хв-1) : 2800

Номінальна об’ємна подача, (м.куб / год) : –

Продуктивність (л / хв) : 36

Вага, кг : 12,2

Пристрій і принцип дії насоса водяного ЗІЛ-130

В системі охолодження автомобілів ЗІЛ-130 для забезпечення циркуляції рідини встановлюється водяний насос  відцентрового типу (малюнок 1), який розташований в передній частині блоку циліндрів. Шків коленвала двигуна двома ременями з’єднується зі шківом (поз. 2) приводу насоса і вентилятора, а третій ремінь приводить в дію компресор.

Насос складається з корпусу (поз. 11), в якому знаходиться крильчатка (поз. 9) і корпусу підшипників (поз. 14), з’єднання яких герметизоване прокладкою (поз. 10). Валик насоса (поз. 4) обертається в двох кулькових підшипниках (поз. 6), обладнаних сальниками, які запобігають витік масла з порожнини. Передній підшипник зафіксований упорним кільцем (поз. 5), а задній дистанційною втулкою (поз. 7) утримується від осьового переміщення. Крильчатка, виконана з пластмаси, за допомогою металевої ступиці кріпиться на задньому кінці валика. При обертанні крильчатки робоча рідина з підвідного патрубка (поз. 13) надходить до її центру, захоплюється лопатами і під дією відцентрових сил відкидається до стінок корпусу і далі через припливи (поз. 12) надходить в сорочку охолодження двигуна автомобіля.

Герметичність деталей обертання, які розташовані в корпусі помпи ЗіЛ-130, забезпечується за рахунок самопіджимного сальника, встановленого в крильчатці і складається з ущільнювальної шайби (поз. 16), гумової манжети (поз. 15) і пружини, яка притискає шайбу до торця корпусу підшипників . Хрестоподібними виступами шайба входить в пази крильчатки і фіксується обоймою (поз. 17). На передньому кінці валика за допомогою втулки (поз. 4) встановлена ступиця (поз. 3) кріплення шківа приводу насоса і вентилятора. У корпусі підшипників виконаний отвір, через який рідина при зносі деталей сальника випливає назовні. Мастило підшипників здійснюється через маслянку.

Рис.1 – Водяний насос системи охолодження автомобіля ЗІЛ-130

1 – вентилятор; 2 – трьохречевий шків; 3 – ступиця; 4 – втулка; 5 – упорне кільце; 6 – шарикопідшипники; 7 – дистанційна втулка; 8 – валик; 9 – крильчатка; 10 – прокладка; 11 – корпус крильчатки; 12 – приплив; 13 – підвідний патрубок; 14 – корпус підшипників; 15 – гумова манжета; 16 – шайба; 17 – обойма.