Насос охолодження двигуна ГАЗ-53

Насос охолодження двигуна ГАЗ-53

Застосування  : застосовується в системах охолодження автомобілів ГАЗ-53 з двигуном ЗМЗ-511 для створення примусової циркуляції охолоджуючої рідини.

Каталоговий номер :  53-1307010-Б

ПРАЙС

Ціни ремонту

уточнюйте у наших менеджерів.

Опис

Технічні характеристики :

Двигун : ЗМЗ-511

Вид шківа : без шківа

Тип водяного насоса : відцентровий

Частота обертання валу (хв-1) : 2500

Номінальна об’ємна подача, (м.куб / год) : –

Продуктивність (л / хв) : 22

Вага, кг : 7,85

Пристрій і принцип дії насоса водяного ГАЗ-53

В системах охолодження автомобілів ГАЗ-53 використовується водяний насос відцентрового типу. У чавунному корпусі (на малюнку поз. 3) в двох підшипниках (поз. 7, 9) кулькового типу обертається валик (поз. 4) з лисками на кінцях, на які з одного кінця напресована крильчатка (поз. 12), а з іншого – ступиця шківа (поз. 11). Крильчатка додатково закріплюється болтом, укрученим в отвір під різьбу на торці вала, ступиця – гайкою, навернутою на різьбове закінчення валика. Підшипники з розпірною втулкою (поз. 8), що знаходиться між ними, з зовнішніх торцевих поверхонь оснащені войлочними сальниками, які вмонтовані в обойми підшипників.

Порожнина циркуляції робочої рідини насоса розділена з порожниною підшипників самопіджимним ущільненням, яке складається з шайби (поз. 17), пружини (поз. 14), манжети (поз. 16) і латунних обойм (поз. 15). Ущільнення розміщено в крильчатці і зафіксовано кільцем (поз. 18). Рідина, яка просочується через ущільнення, випливає з порожнини через отвір для дренажу в корпусі помпи ГАЗ-53.

Змащення підшипників здійснюється через прес-маслянку (поз. 2) до моменту виходу з контрольного отвору надлишків мастила. Зайве мастило потрібно видалити, щоб уникнути попадання її на ремені приводу. Течі рідини через ущільнення є найбільш характерною несправністю водяної помпи. Це може бути викликано зносом ущільнюючої шайби або манжети, а також валика насоса. У подібному випадку зношені деталі необхідно замінити новими. Торець корпусу насоса, який є робочою поверхнею ущільнюючої шайби, при складанні змащується тонким шаром графіто-мастильного матеріалу, що покращує прироботку робочих поверхонь шайби і торцевої поверхні корпусу.

Мал.1 – Водяний насос системи охолодження автомобіля ГАЗ-53

1 – прокладка корпусу насоса; 2 – прес-маслянка; 3 – корпус насоса; 4 – валик насоса; 5 – кільце стопорне; 6 – болт; 7, 9 – шарикопідшипники; 8 – втулка розпору; 10 – стопорне кільце; 11 – ступиця; 12 – крильчатка; 13 – кільце; 14 – пружина; 15 – обойма сальника; 16 – манжета; 17 – шайба; 18 – кільце стопорне.