Призначений для підйому, опускання і утримування в певному положенні механізму задньої навіски сільськогосподарської машини (трактора МТЗ, ЮМЗ), навішеній на нього, або робочих органів гідрофікованих напівнавісних і причіпних машин.
Пристрій і принцип дії гідроциліндра Ц100х200-3 навішування МТЗ-80, ЮМЗ-6
Гідроциліндр ГЦ100.40х200.01 (рис. 1) включає в себе корпус (поз. 13), передню (поз. 9) і задню (поз. 14) кришки, шток (поз. 3), поршень (поз. 2), маслопровід (поз. 4), клапан (поз. 5) регулювання ходу. Корпус циліндра виконаний у вигляді труби з обробленим до високого ступеня чистоти внутрішнім діаметром. Корпус з кришками ущільнені О-подібними кільцями (поз. 11), які розміщені в канавках кришок. Кришки стягнуті з корпусом за допомогою чотирьох шпильок (поз. 12). Задня кришка (поз. 14), виготовлена зі сталі, закінчується вилкою, яка з’єднується через палець з нерухомим кронштейном на тракторі.
Вилка та шток з’єднані зварюванням тертям. Ущільнення штока в передній кришці здійснюється кільцями (поз. 10), які захищають захисними прокладками від видавлювання рідиною. Пакет чистиків (поз. 8), які отштамповані із сталевого тонкого листа, призначені для очищення від бруду штока при його втягуванні в кришку.
Масло в циліндр ЦС-100 надходить і відводиться через кришку передню, а після цього перетікає в порожнину А (штокову) або через маслопровід (поз. 4) в кришку задню і потім в порожнину Б (безштокові). Поршень (поз. 2) кріпиться на штоку (поз. 3) гайкою (поз. 1) і ущільнюється в корпусі гумовими кільцями. За допомогою баранчика до штоку кріпиться упор (поз. 7), що впливає на своєму шляху на хвостовик клапана (поз. 5). Поршень клапана (поз. 5) має канавку, в яку навулканізіровано гумове кільце конічної форми по зовнішньому контуру.
На тракторах МТЗ і ЮМЗ гидроцилиндр Ц100-200-3 встановлений таким чином, що підйом механізму навішування здійснюється при втягуванні штока. Упор, встановлений біля вилки (крайнє положення), хід штока не применшує, але при кожному підйомі механізму навішування впливає на хвостовик клапана, викликаючи його переміщення в гніздо кришки. При “плаваючому” положенні золотника (в момент опускання машини) поршень клапана заходить у втулку в повному обсязі і залишає лише невелику щілину, через яку порожнина Б заповнюється маслом.При подальшому прийнятті золотником положення “підйом” можливо мимовільне “засмоктування” клапана в гніздо кришки і перекриття з порожнини Б виходу масла. Після цього припиняється втягування штока. Щоб в цьому випадку підняти механізм навішування, потрібно встановити на опускання рукоятку розподільника (відбудеться виштовхування потоком масла клапана з гнізда кришки), а потім швидко перевести рукоятку в положення підйому. Для того, щоб уникнути мимовільне перекриття каналу клапаном, потрібно відводити упор в крайнє положення, розгортаючи його так, щоб він не чинив впливу на хвостовик клапана.